Komu patrí Zem

Príručka Komu patrí Zem, ktorú ste sa rozhodli používať, rozvíja globálne vzdelávanie (GV). GV môžeme popísať ako celoživotný vzdelávací proces, ktorý prispieva k zmene nášho postoja z egocentrizmu smerom k súcitu a empatii; k pochopeniu súvislostí medzi vlastným životom a životom ľudí na celom svete; uľahčuje porozumenie ekonomických, sociálnych, politických, environmentálnych a kultúrnych procesov, ktoré ovplyvňujú životy ľudí; rozvíja schopnosti a podporuje hodnoty a postoje, ktoré ľuďom umožňujú aktívne sa podieľať na riešení lokálnych i globálnych problémov; smeruje k prijatiu spoluzodpovednosti za vytváranie sveta, kde majú všetci ľudia možnosť žiť dôstojný život podľa svojich predstáv. Aktivity v kapitole sú zamerané na sebareflexiu, uvedomenie si svojich konceptov, vlastného vnímania, svojich uhlov pohľadu a ich pôvod. Väčšina aktivít podporujú skupinovú prácu a okrem rozvoja dôležitých kooperatívnych zručností ponúkajú študentom aj rôzne perspektívy a skúsenosť priamo v triede, čím ich pripravujú na to, aby túto skúsenosť potom mohli použiť aj pre kontakt s ľuďmi z úplne odlišného prostredia, z inej časti sveta, kedy bude rozdielnosť ich pohľadov väčšia. V tejto príručke sme sa snažili štruktúrou a povahou aktivít odhodiť zaprášený poklop vitríny, ktorý robí predmet učenia šedým a nezáživným a prepojiť učenie viac so skúsenosťou a potrebami študentov.

 

 

© Centrum environmentálnej a etickej výchovy Živica, 2012
Táto publikácia bola vytvorená s finančnou podporou Európskej únie a SlovakAid v rámci projektu Svet v nákupnom košíku