Námet na aktivitu – Dažďový prales

Aktivita- Dažďový prales

  • Odporúčaný ročník: 5. ročník ZŠ
  • Téma: Ako žije les
  • Téma GV: Životné prostredie s ohľadom na globálne aspekty
  • Hlavný cieľ: Uvedomiť si dôležitosť dažďových pralesov pre ľudské pokolenie.

 

Stručný opis:

Žiaci sa postavia do kruhu a učiteľ povie: „Zatvorte oči a predstavte si, že sa nachádzate v Brazílii, v jednom z posledných dažďových pralesov. Poďme si spolu vytvoriť aspoň zvukový obraz takého pralesa.“ Učiteľ začne vydávať zvuk č. 1 a žiak po jeho pravici sa pridá a postupne sa pridávajú ostatní žiaci po pravici, až kým príslušný zvuk nevydávajú všetci žiaci v kruhu. Keď sa pridá so zvukom posledný žiak (po ľavici učiteľa), učiteľ zmení zvuk na zvuk č. 2 a postupne ho menia všetci žiaci v kruhu, potom na zvuk č. 3 až 5. Keď posledný zvuk č. 5 vydávajú všetci žiaci v kruhu, učiteľ začne meniť zvuky v opačnom poradí 5 – 1. Hru končí zvukom č. 1 ako posledný žiak po ľavici učiteľa.

Pohyby a zvuky:

  1. šúchanie dlaní o seba
  2. lúskanie prstami jednej ruky
  3. lúskanie oboma rukami postupne (striedavo)
  4. udieranie dlaňami o stehná
  5. dupanie nohami
  6. všetky pohyby a zvuky v opačnom poradí

Po zvukovom úvode diskutujte so žiakmi o tom, prečo sú dažďové pralesy pre človeka dôležité a kde na svete sa nachádzajú.