Námet na aktivitu – Dažďový prales
Aktivita- Dažďový prales
- Odporúčaný ročník: 5. ročník ZŠ
- Téma: Ako žije les
- Téma GV: Životné prostredie s ohľadom na globálne aspekty
- Hlavný cieľ: Uvedomiť si dôležitosť dažďových pralesov pre ľudské pokolenie.
Stručný opis:
Žiaci sa postavia do kruhu a učiteľ povie: „Zatvorte oči a predstavte si, že sa nachádzate v Brazílii, v jednom z posledných dažďových pralesov. Poďme si spolu vytvoriť aspoň zvukový obraz takého pralesa.“ Učiteľ začne vydávať zvuk č. 1 a žiak po jeho pravici sa pridá a postupne sa pridávajú ostatní žiaci po pravici, až kým príslušný zvuk nevydávajú všetci žiaci v kruhu. Keď sa pridá so zvukom posledný žiak (po ľavici učiteľa), učiteľ zmení zvuk na zvuk č. 2 a postupne ho menia všetci žiaci v kruhu, potom na zvuk č. 3 až 5. Keď posledný zvuk č. 5 vydávajú všetci žiaci v kruhu, učiteľ začne meniť zvuky v opačnom poradí 5 – 1. Hru končí zvukom č. 1 ako posledný žiak po ľavici učiteľa.
Pohyby a zvuky:
- šúchanie dlaní o seba
- lúskanie prstami jednej ruky
- lúskanie oboma rukami postupne (striedavo)
- udieranie dlaňami o stehná
- dupanie nohami
- všetky pohyby a zvuky v opačnom poradí
Po zvukovom úvode diskutujte so žiakmi o tom, prečo sú dažďové pralesy pre človeka dôležité a kde na svete sa nachádzajú.