Blogy a odborné články | Globálne vzdelávanie.sk

Odborné články

Hlavným rečníkom na konferencii - Má byť formálne vzdelávanie formálne? Ako vplývať na postoje žiakov a hovoriť o globálnych témach bol Vladimír Burjan. Svoju prednášku začal výrokom Renaty Halaxovej (učiteľky z Čiech): „Nie je dôležité, aby žiaci vedeli, koľko má pavúk nôh, ale aby mu ich netrhali".

Je významom (globálneho) vzdelávania pripraviť ľudí na prácu v rámci globálnej ekonomiky alebo poskytnúť vedomosti, zručnosti a hodnoty založené na pochopení a interpretovaní meniaceho sa sveta, aby sa ľudia stali aktívnejšími a zaangažovanejšími občanmi?

Milton J. Bennett tvrdí, že interkultúrna citlivosť nie je človeku prirodzená. Takáto citlivosť nie je súčasťou väčšej časti ľudskej histórie. Medzikultúrne kontakty boli zväčša sprevádzané krviprelievaním, útlakom alebo genocídou...

Iste ste sa pri tvorbe alebo realizácii aktivít v globálnom vzdelávaní zamysleli, či ich robíte kvalitne a správne, či zodpovedajú jeho princípom. Búrate stereotypy alebo ich, naopak, posilňujete?

Pred nejakými desiatimi rokmi sa o Afrike písalo zväčša ako o kontinente beznádeje. A dnes médiá publikujú články s titulkami Afrika na vzostupe. 

Keď sa z času na čas objavia v správach znepokojivé informácie z palestínskych teritórií, veľakrát im po desiatkach rokov konfliktu medzi Izraelom a Palestínou už ani nevenujeme pozornosť.

Dlhé biele pláže s jemným pieskom, tyrkysové more, koralové útesy i aróma korenia – aj takto dnes lákajú turistov cestovné kancelárie, keď im ponúkajú luxusnú dovolenku na Zanzibare.

Na festivaloch, spoločných podujatiach, pri verejných zbierkach a rôznych akciách pre ľudí.